Ervaar de voordelen van zoekmachine adverteren

Heeft u wel eens, toen u op zoek was naar een nieuwe wasmachine of een nieuwe telefoon, gezocht via Google? Vast wel. Heeft u toen ook wel eens doorgeklikt totdat u op de zoekresultaten van pagina 17 of 18 was? Ik neem aan van niet. Het is iets wat in ons onderbewustzijn ingebakken zit, dat alles wat zo ver onderaan staat, niet van goede kwaliteit kan zijn. Dit hoeft overigens helemaal niet waar te zijn, maar toch weerhoudt het ons er mogelijk van om door te klikken naar volgende zoekresultaten. Pagina 2 met resultaten is soms al een klik te ver.

Spring er bovenuit

Zonder erbij na te denken, negeert u dus duizenden bedrijven die wellicht exact hetzelfde product aanbieden als dat u uiteindelijk zou gaan kopen. Op het hiervoor beschreven concept spelen heel veel bedrijven en webshops tactisch inmiddels zoekmachine adverteren. Zij weten heel goed dat de consument niet doorklikt naar de volgende pagina’s. Het is daarom essentieel voor bedrijven om ervoor te zorgen dat het op de eerste pagina met zoekresultaten belandt. Sterker nog, hoe hoger op de eerste pagina, hoe beter. Soms springt het bovenste zoekresultaat eruit, en voor u het weet heeft u erop geklikt en bent u ineens een potentiële klant.

Gebruik het reptielenbrein

Zoekmachine adverteren is dus een manier om een website of webshop zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen. Het is dus zaak om op te vallen tussen al die bedrijven die misschien wel hetzelfde product aanbieden. U moet inspelen op de gemakzucht van de potentiële klant, die helemaal geen zin heeft om door te scrollen, maar gewoon klikt op dat wat eruit springt of simpelweg bovenaan staat. Ons reptielenbrein vertelt ons immers dat datgene wat bovenaan staat het beste moet zijn. Niets is minder waar, maar hier kan natuurlijk perfect op worden ingespeeld met de moderne marketing. Maak hier gebruik van! Schakel een Google Ads specialist in als u moeite hebt met zoekmachine adverteren!